mandag den 7. oktober 2013

Amerikanske cookies med mandler og chokolade med Oreos.




Hov så var der sørme gang i bloggen igen. Håber stadig der er nogen derude, der vil læse med :)
Jeg starter med disse lækre cookies som blev til efter inspiration af CookieCrumbles opskrift.
Da jeg har vundet 5 plader(!!)Marabou med Oreo hos denne blog, så skulle der bages og disse cookies blev rigtig gode med chokoladen i.
Jeg bagte en hel portion til min kære lillebror der er på efterskole og tog dem med på visit hos ham. 
Inden mit besøg på efterskolen var omme, var glasset tomt. Han siger, at de er GODKENDT! :)

Opskriften kommer her:

Amerikanske Cookies med mandler og chokolade med Oreos (ca. 20 stk)
  • 200 g Marabou chokolade med Oreos (anden chokolade kan sagtens bruges)
  • 100 g mandler
  • 100 g smør
  • 1 æg
  • 1/2 tsk bagepulver
  • 180 g hvedemel
  • 1/2 tsk salt
  • 100 g farin
  • 50 g sukker
  • 2 tsk vaniljesukker
  1. Mandler og chokoladen hakkes groft. 
  2. Smør og æg piskes sammen.
  3. Bland mel, bagepulver, salt, farin, sukker og vaniljesukker sammen i en skål og sigt det ned i skålen med smør og æg.
  4. Vend mandler og chokolade ned i blandingen. Dejen deles i 2 lige store stykker og rulles til 2 pølser i ca. 3 cm tykkelse. Pølserne pakkes ind i husholdningsfilm og sættes på køl i min. en time.
  5. Herefter skæres de ud i ca. 20 skiver på 1 - 1/2 cm tykkelse. De placeres på en bageplade med bagepapir med 9 cookies på hver plade.
  6. De bages ved 200 g i 5-10 min. Hold godt øje med dem, så de ikke brænder på. De skal være gyldne i kanten og på toppen. Kagerne køles af på en bagerist og herefter er de klar til servering.
 Disse lækre cookies holder sig bedst i en tætlukket kagedåse (hvis ikke de nydes med det samme)

Rigtig god dag derude! 

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle lækre opskrifter du laver! :-)

    www.nannafreving.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Nanna :) Synes du skal prøve disse cookies. Jeg er afhængig :)

      Slet