fredag den 22. marts 2013

Påskeæg med hvid chokolade og sød lakrids


Sikke solen skinner i dag! Kan det mon være at foråret er på vej? Det håber jeg :)

Jer der følger med på Facebook, kunne se at jeg forleden havde lavet hjemmelavet påskeæg. Her kommer fremgangsmåden på en af dem. 
Jeg fik anvendt den sidste rest hvid chokolade på disse lækre påskeæg. Så det er desværre slut med hvid chokolade festivalen....for denne gang :) På mindre end 20 dage, jeg fik brugt 1 kg hvid chokolade!

De her blev rigtig lækre. Den klassiske kombination af hvid chokolade og lakrids slår aldrig fejl.
Jeg har ikke rigtige tal på hvor mange gram jeg har anvendt af hver ingrediens, men har lavet dem på slump.

Her er hvad du skal bruge:
  • Hvid chokolade (Jeg har anvendt: Valrhona)
  • Raw lakridspulver (Johan Bülow)
  • Sød lakridssirup (Aalborg Chokoladen)
  • Marcipan (Summerbird)
  1. Du former et påskeæg og skærer det over så du har to dele. Du laver en fordybning i hver del. 
  2.  Så tager du en klump marcipan og blander med sød lakridssirup efter smag. 
  3.  Du lægger lakrids-marcipanen i fordybningen. Så samler du de to dele til et påskeæg og stilles på køl, mens du smelter chokoladen over vandbad. 
  4. Når chokoladen er smeltet, overtrækkes påskeægget med chokoladen, stilles på køl inden du til sidst pynter med raw lakridspulver. 
  5. Simpel as that. Velbekomme! 
God weekend! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar