torsdag den 7. februar 2013

Anmeldelse: Le Edge



For et par uger siden fik jeg tilsendt denne fætter af Made4men.dk, læs mere her.
Jeg glædede mig til at prøve den, da det er en anden form for eksfoliering end jeg er vant til.
Normalt anvender jeg en bodyscrub under bruseren. Le Edge er helt fri for parfume, kemikalier og metallet er rustfrit stål, så kan anvendes MANGE gange. 
Nu har jeg anvendt den lige siden og her er min oplevelse med Le Edge




Lidt om baggrundsviden 
Le Edge er et eksfolierende værktøj, som skulle fjerne døde hudceller og derved give silkeblød hud.
Den kan bruges evt. bruges som forberedelse til solferie, for at forberede din nye tan.
Du kan også anvende den inden barbering, hvor at Le edge skulle løfte hårene væk fra huden og derved forhindre irritation og indgroede hår.
Le Edge er lavet både til mænd og kvinder.  

Virkning af produktet
Den er nem at bruge og ligger godt i hånden. Den skal bruges under bruseren eller i vand for ikke at irritere huden. Den skal anvendes ligesom en skraber, ved at den køres hen over huden. Lige meget hvilken retning.
Når jeg anvender Le Edge kan jeg kunne tydeligt mærke at den "sliber" huden, uden at det på nogen måder gør ondt. Lige som ved barbering.
Første gang jeg anvendte den, kunne jeg ikke mærke nogen forskel på min hud.
Jeg forventede at se noget synligt snavs/hudceller og prøvede at kigge på bladet, for at se om der var noget den havde skrabet af, men kunne ikke se noget. De efterfølgende gange synes jeg dog at min hud var blødere, især på ryggen og benene. Jeg synes ikke, at mærke den store effekt på min arme og resten af kroppen.
Hvis jeg bruger en kropsolie eller bodylotion bagefter, så synes jeg at resultatet både ses og føles bedre.
Et minus er, at jeg synes min hud er noget følsom bagefter. Det er selvfølgelig meningen, at den skal skrabe de gamle hudceller af, men jeg synes den gør det for godt, da min hud er lidt øm og rød bagefter. Jeg har også en følsom hud, så det skal I have in mente. (Især her om vinteren synes jeg at min hud ekstra sensitiv).

Alt i alt 
Produktet virker efter hensigten, men jeg vil fremover anvende Le Edge færre gange end jeg har gjort hidtil for at skåne min hud. 
Prisen (199 kr) taler for Le Edge, da den kan anvendes mange gange pga at metallet er rustfrit og derved kan den holde længe. Min vanlige bodyscrub fra Biotherm koster også 199 kr, men holder kun to - tre måneder. Le Edge er helt fri for parfume og kemikalier.
Størrelsen er god, da den nemt kan pakkes i træningstasken eller kufferten syd på.
Tror især den vil gøre det godt efter solferie, hvor man i den grad har brug for eksfoliering.
Så alt i alt vil jeg give Le Edge 3 (***) ud af 6 stjerner.

Den kan købes her hos Made4men.dk  (som også har produkter til kvinder) og prisen er som sagt 199 kr.

Nogen af jer der har erfaring med Le Edge??


Anvendelse + Note: Anmeldelse er selvfølgelig subjektiv. Jeg har anvendt Le Edge 5 gange ca. hver 3. dag. Jeg har anvendt den i forbindelse med brusebad og ikke i ansigtet. Bagefter har jeg anvendt en kropsolie for at mærke den fulde effekt.
Jeg har fået Le Edge tilsendt gratis men meningen min egen efter min oplevelse med Le Edge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar