lørdag den 3. november 2012

Hvilken olie er bedst: Redked vs. BC oil vs. Kerestase



Nu er kun de lette hår olier tilbage i den store hårolietest fra Hairpower.dk. Dem vil jeg anmelde og sammenligne i dette indlæg og derefter vælge favoritten blandt de lette olier.

Som I har kunne læse i mine tidligere anmeldelser af de mere fede olier Moroccanoil, Orofluido Elixir og Osmo berber olie, så er det utrolig svært at sige noget nyt og bemærke en anderledes effekt.
Dette skyldes bl.a. at produkterne indeholder mange af de samme ingredienser. Det er marginaler der afgør hvilken en jeg bedst kan lide.

Om de lette olier
Redken all soft og BC oil fra Schwarzkopf indeholder argon oil ligesom som de fede olier, men konsistensen af dem er lettere og olien trænger hurtigere ind i håret. BC olien er en light udgave og den indeholder ikke arganoil, men marula oil som også er en nærende olie.
Ellers minder de lette olier ingrediensmæssigt meget om hinanden. De lette olier anbefales til det mere fine hår.
Jeg kendte til olien fra Kerastase, da jeg har tidligere har anmeldt den her.

Redken all soft og BC oil fra Schwarzkopf kendte jeg ikke i forvejen. Fælles for dem alle er, at de er multiprodukter. De kan anvendes i både vådt og tørt hår. Som overnight treatment og til at give glans til det færdig stylede hår m.m.

Redken all soft

Jeg er vild med Redkens all soft argan 6 oil. Den har en mild kokos duft som tager mig tilbage til skønne Thailand.
Selv om den er let olie, så har den en fin konsistens, som er nem at styre i håndfladen.
Pumpeflasken gør den nem at dosere. Mit hår suger denne olie til sig og den efterlader ikke mine håndflader fedtet. Den samler håret efter føntørring og min hår virker mere kraftigt.
Den kan køber for 159 kr for 90 ml hos Hairpower.


BC light oil
Jeg må rose BC oil fra Schwarzkopf for dens elegante udseende og den lækre duft. Af alle de håroilier jeg har testet, så er BC Oil den der dufter bedst.
Dog er den lette konsistens lidt svær at styre i hånden og jeg synes ikke at bemærke den store effekt i mit hår, når jeg bruger den inden føntørring. Den reducerer tørretiden, men jeg synes ikke den samler mit hår så godt som nogle af de andre.
Det virker bedre i tørt hår, hvor den giver glas og lethed til håret. Jeg skal dog være varsom med doseringen, da BC oil kan få mit hår til at se fedtet ud. Koster 129 kr for 100 ml hos Hairpower.


Kerastase Elixir Ultime

Elixir ultime fra Kerastase har også smart pumpeflaske men lige som Redken All soft, men den er lidt svært at dosere og for meget af denne olie, får nemt mit hår til at se fedtet.
På plussiden, så reducerer den føntørretiden. Den kan også anvendes i håret inden hårvask og det synes jeg også havde en positiv effekt. Den koster 239 kr for 125 ml hos Hairpower. 

Hvilken olie er bedst til mit hår? 
Valget falder på Redkens all soft 6 argan oil. Alle olierne er af høj kvalitet, så det har været svært at finde en vinder.
Jeg havde troet at BC light olien ville være en vinder, da mit hår som sagt er tyndt og fint, men jeg synes ikke der er nok fedme i de lette olier og det er som om de giver mit hår et fedtet look frem for at samle det.
Olien fra Redken er den der er mest fed i konsistensen af disse olier og det er altså bedst til mit hår. Prismæssigt er den også overkommelig. Dette kombineret med en praktisk emballage, lækker duft og det at mit hår suger denne olie til sig, gør at Redkens all soft 6 argan oil er en vinder i letvægtsklassen.


Hvordan er de anvendt: Olierne har jeg anvendt i håndklædetørt hår inden føntørring og gennemredning. Jeg har også anvendt olierne i tørt hår for at ligge de små fimrehår ned og give lidt glans. Jeg har holdt et par dages pause mellem hver olie for ikke at blande effekten sammen.


Følg min blog via. Bloglovin her

Følg min blog via. Facebook her

2 kommentarer:

  1. Hej:) Det er virkelig en god test du har lavet her, meget systematisk. Tak for det! Jeg er dog lidt i tvivl om Redken-olien er vinder af hele testen, eller kun af disse tre "lette" olier? På forhånd tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Tak for din kommentar:)
      Det er kun blandt de lette olier at Redken er den bedste (til mit hår).
      Den bedste i hele testen må være Orofluido stærkt efterfulgt af Berber olien. Det er fordi man får mest for penge når man køber Orofluido og den er virkelig god til mit hår.

      Slet