fredag den 8. juni 2012

Double chocolate muffins med valnødder og nougatfrosting

Den lille størrelse passede perfekt, da kagen er temmelig bastant men virkelig lækker:)




Hmm, hvordan cykler jeg lige med dem her under armen??

Jeg bagte ikke mindre end 55 stk af disse lækre muffins, da jeg skulle til et arrangement med mine kollegaer. Der var rigeligt til at gøre mine kollegaer, et par naboer og min kæreste glad :-)

Jeg elsker, at der er en anledning til at bage og prøve opskrifter af. Det her var heller ikke en undtagelse, dog havde jeg noget ondt i armene af, at røre rundt i dejen.
Hold fast, der var meget og den største røreskål jeg ejer, var heller ikke stor nok.

Det var også lidt en udfordring at få fysisk plads til dem alle i mit mini-køkken. Hvis I endnu ikke har set hvor lille mit køkken er, så se her...
Det gik dog fint og vigtigst så blev mine kollegaer glade for at smage dem.

Jeg har fundet opskriften hos min absolute yndlings kage/cookie-opskrifts-pusher Line(madmedhjertet).
Hvis du ikke kender hendes fantastiske blog, så kan du læse nærmere her.
Jeg lavede en dobbelt portion af den nedenstående opskrift og fik 55 stk. 

Double Chocolate muffins med valnødder og nougatfrosting (ca. 26 stk)

190 g smør
130 g mørk chokolade
340 g mel
2 tsk bagepulver
60 g kakaopulver
et nip salt
240 g. sukker
200 g hvid chokolade, grofthakket
100 g valnødder, grofthakkede
2 æg
1 tsk vanillsukker
3 dl mælk
2,25 dl cremefraich
1. Smelt smør og chokolade forsigtigt sammen over vandbad eller i mikroovn til massen er blank og ensartet. Lad den køle af.
2. Rør mel, bagepulver, kakao, salt, sukker, hvid chokolade og valnødder sammen.
3. Rør æg, vanille, mælk og creme fraiche sammen.
4. Rør Hæld den våde blanding fra trin 1 og 3 i den tørre, men kun til den lige er blevet ensartet.
5. Fyld dejen i silikoneforme, ca. 1 cm fra kanten. (Eller papirforme i en muffinbradepande)
6. Bag kagerne ved 190 grader i ca. 20 min.
Nougatfrosting med flødeost

200 g. blød nougat
200 g flødeost
3-5 tsk kakaopulver
evt. fintrevet appelsinskal

1. Rør nougat blødt og og rør derefter flødeosteni til massen er ensartet. Pas på du ikke overpisker!
2. Rør kakao i efter smag og evt. appelsinskal.
Du kan sprøjte frostingen på med en stjernetylle eller bare "smøre" den på som jeg har gjort. Den er virkelig velsmagende og nem at arbejde med. 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar